Dags att stå på egna ben…

11156201_968875706477792_8752521739361304145_n Under hösten och våren har jag gått två olika kurser via Balansekonomi. Ditt liv och dina pengar samt Ditt liv och dina affärer. Under hösten träffades vi under 8 vardagskvällar i Malmö och under våren har vi haft 5 heldagar i Stockholm på fortsättningskursen. Fyra kursledare har gjort extra stort intryck på mig och många fler: Jan Bolmesson, Charlie Söderberg, Pia & Lennart Göthe. Stort tack! I fredags hade vi sista heldagen i Stockholm så nu förväntas vi alltså stå på egna ben… hur ska det gå???

När vi hade lite feedback i fredags sa en person, ”Balansekonomi lär inte ut de lär in” och det skulle jag säga var en klockren sammanfattning. Det handlar om att få mer balans i livet mellan tid-pengar-energi. Många har frågat mig om vi har fått de senaste aktietipsen eller vem man ska göra affärer med och liknande men nej det är inte det det handlar om! Det handlar om att ändra sitt tänkande kring tid-pengar-energi och lära dig att hitta dina egna verktyg. Lära sig att lita på att jag kan göra affärer och se möjligheterna när de dyker upp. Tro mig de där möjligheterna eller kantarellerna som de kallar det är svåra att hitta innan man har tränat sitt öga för dem. På kurstillfällena så har jag känt att vi alla är lika även om vissa har mer pengar i sin ficka än andra så är det ingen skillnad då vi alla har samma mål att jobba med och utveckla våra projekt som förvisso är individuella men jag har lärt mig att ensam är inte stark!!! Det har varit så häftigt att se hur långt en del redan hunnit i sina projekt. Mina egna projekt är lite mer långsiktiga men jag ser ju redan en utveckling i dem också och gläds med det. Jag har fått ett ovärderligt kontaktnät över hela Sverige nu.

Vid ett tillfälle spelade vi ett spel som heter Cashflow 101 som affärsmannen Robert Kiyosaki. Spelet är förenklat förklarat som ett Monopolspel fast mycket mer utvecklat för att du ska kunna träna dina sinnen för affärer och lära dig räkna på vad som är en bra/dålig affär. Jag och Andy har skaffat ett sånt här spel, så vill du ha en rolig spelkväll och samtidigt lära dig affärer så säg till så fixar vi det! Tänk att ett roligt brädspel kan göra stor skillnad!

God natt på er alla och dröm nu om vad ni verkligen vill åstadkomma i era liv och stampa på den där Jante för är det något jag lärt mig under kursen så är det faktiskt att jag och precis alla kan göra affärer om man bara vill och vågar!

 

DSC_0036DSC_0006

 

Lämna en kommentar