*** stjärnor

Idag kastar jag jante åt sidan och sträcker lite på mig! För ett år sedan var en ekonomisk portfölj, aktier, fonder, ISK-konto mm rena grekiskan för mig! Tänkte att kan jag inte matte så bra lär jag inte bli så bra på privatekonomi!
Idag fick jag min veckorapport från Nordnet/Sharewill (som ekonomins Facebook eller nåt) och såg till min förvåning att jag blivit topp ratad med tre fina stjärnor! När jag läste vad det innebär så är det kortfattat att min portfölj räknas som de mest framgångsrika 10% av användarna på Sharewill!:) Detta har inte så mycket med hur mycket pengar man har i sin portfölj utan hur man placerar sina pengar och vilka risker man tar. Jag har en medelrisk i min portfölj tydligen! Lovar att det är långt kvar till den där miljonen på kontot men varje krona räknas!
Om till och med jag har börjat tycka att det är skoj med ekonomi (alla som känner mig vet att jag hatar siffror och matte!) så lovar jag att du också kan tycka det är roligt! Men ha is i magen för några snabba cash handlar det inte om, tänk långsiktigt och satsa inte mer än vad du har råd att förlora!

image

Lämna en kommentar